“我所做的事,你們也要做,甚至更大的事,你們也要做”

“我所做的事,你們也要做,甚至更大的事,你們也要做”

 當我對我的門徒和人類說:「我所做的事情,你們也要做,甚至更偉大的事情,你們也要做。」我知道我在說什麼,知道在每個個體化或神的孩子中,都有這個「強大的我是存在」透過它的使用,你將毫無疑問地被推動前進。我說“被迫”,因為我就是這個意思。

儘管外在自我有任何活動,不斷使用「我是臨在」確實會推動你前進。只要堅定地持有這個單一的理念,風暴、痛苦和騷亂可能會在你周圍肆虐,但在「我是臨在」的意識中,你可以並且能夠平靜地站立,不為人類創造的沸騰漩渦所感動。


只有一種方法可以讓你和天父永遠合而為一,那就是透過完全接受祂的“我是臨在”,以及祂賦予你的能量、愛、智慧和力量——金色的連結、金色的階梯、透過它,你可以平靜地向上攀登,達到你的最終成就。

有時候,在某個地方,天父神的每一個個體化,都必須透過祂的「我是臨在」找到回到天父的道路,在使用外在自我的活動中完成祂的一個或多個個體化循環。

節選自親愛的耶穌基督的講道 19,第 3 卷



 When I said to My Disciples and to humanity: “The things that I have done shall ye do also, and even greater things shall ye do,” I knew whereof I spoke, knowing that within each individualization, or Child of God, there was this “Mighty I AM Presence” by whose use you are impelled forward with no uncertainty. I say, “impelled,” because I mean just that.

The constant use of your “I AM Presence” does impel you forward in spite of any activity of the outer self. So long as this single Idea is held firmly, storms, distress and disturbance may rage about you, but in the Consciousness of the “I AM Presence,” you can and are able to stand serene, unmoved by the seething vortex of human creation which may or may not be about you.
There is but one way by which you and the Father may become eternally one, and that is through the full acceptance of His “I AM Presence,” Energy, Love, Wisdom and Power which He has given you—golden links, golden steps, by which you climb serenely upward into your final Achievement.
Sometime, somewhere, every individualization of God the Father, must find his way back to the Father through his “I AM Presence,” fulfilling his cycle or cycles of individualizations in the use of the activity of the outer self.

Excerpt from Discourse 19 by Beloved Jesus the Christ, Volume 3
To read the full Discourse online, visit:
www.saintgermainfoundation.org 

沒有留言:

張貼留言